У  К  Р  А  Ї  Н  А

РІВНЕНСЬКА    ОБЛАСНА   РАДА

(П’яте скликання)

Р І Ш Е Н Н Я

 

від «23» січня 2009 року                                                       1094

 

Про внесення змін до „Тимчасового

порядку продажу земельних ділянок

несільськогосподарського призначення

із земель державної та комунальної

власності на конкурентних засадах

на території Рівненської області”

 

            У зв’язку з набранням чинності Закону України від 16 вересня 2008 року № 509-VI „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву” та відповідно до статей 8, 127, глави 21 Земельного кодексу України, п.21 ст.43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до законодавчого врегулювання питань продажу вільних земельних ділянок та прав на них на конкурентних засадах, за погодженням з профільними постійними комісіями обласної ради, обласна рада

в и р і ш и л а :
1.     Внести зміни в „Тимчасовий порядок продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення із земель державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області” затверджений рішенням обласної ради від 16 червня 2006 року № 30 шляхом викладення його в новій редакції (додається).
2.     Вважати таким, що втратило чинність рішення обласної ради від 25 жовтня 2007 року № 506 „Про Тимчасовий порядок передачі права оренди земельних ділянок державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області”.
3.     Затвердити Типове положення про місцеві комісії з проведення аукціонів з продажу земельних ділянок та прав оренди на них (додається).
4.     Рекомендувати місцевим державним адміністраціям, сільським, селищним, міським радам:
                 Використовувати зазначений Тимчасовий порядок продажу земельних ділянок або права оренди на них із земель державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області під час підготовки та проведення  аукціонів.
                 Активізувати підготовку та проведення земельних торгів з продажу земельних ділянок або права оренди на них.
                 Забезпечити створення рівноправних умов для суб’єктів підприємницької діяльності щодо набуття права власності або права оренди на земельні ділянки на конкурентних засадах.
5.     Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань аграрної політки, земельних відносин та розвитку села (Варфалюк В.О.).
Голова  ради                                                                                                      О.Ю.Данильчук


 

Проект підготовлений головним управлінням Держкомзему у Рівненській області.

В.о. начальника головного управління                                             О.М.Головко 

 

Аркуш погодження до рішення Рівненської обласної ради

від „___”  _______________ 2009 року № ____

 

Про внесення змін до „Тимчасового порядок продажу

земельних ділянок несільськогосподарського

призначення із земель державної та комунальної

власності на конкурентних засадах на території

Рівненської області”

 

Рішення підготував:

 

В.о. начальника головного

управління Держкомзему

у Рівненській області                                                                              О.М.Головко

 

ПОГОДЖЕНО:

 

Перший заступник

голови обласної ради                                                                             В.А.Королюк

 

Перший заступник голови

обласної державної адміністрації                                                        Ю.А.Благодир

 

Заступник голови обласної ради                                                         В.І.Крока

 

Керуючий справами виконавчого

апарату обласної ради                                                                           П.Л.Середюк

 

Голова постійної комісії обласної ради

з питань аграрної політики, земельних

відносин та розвитку села                                                                     В.О.Варфалюк

 

Голова постійної комісії обласної ради

з питань місцевого самоврядування,

розвитку територій та європейської

інтеграції                                                                                                    Д.М.Диновський

 

Заступник керуючого справами –

начальник організаційного відділу

виконавчого апарату обласної ради                                       Г.О.Муріна

 

Начальник юридичного відділу 

виконавчого апарату обласної ради                                       Б.А.Гречко

 

Начальник відділу діловодства

виконавчого апарату обласної ради                                       С.І.Малецька

 

В.о. начальника представництва

Державного Комітету України з

питань регуляторної політики

та підприємництва в Рівненській області                                 Т.П.Муранова

 

З а т в е р д ж е н о

Рішення Рівненської обласної ради

від «___» _____________ 2009 року №___

 

 

 

 

 

 

 

Тимчасовий порядок

продажу земельних ділянок або права оренди на них

із земель державної та комунальної власності

на конкурентних засадах на території Рівненської області

 

Розділ І

Загальні положення

 

1.1.     Тимчасовий порядок продажу земельних ділянок або права оренди на них із земель державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області (далі – Порядок) розроблено відповідно до Цивільного та Земельного кодексів України та Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про оренду землі», «Про державну експертизу землевпорядної документації», постанов Кабінету Міністрів України від 26.05.2004р. №667 «Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок», від 16.05.2002р. №648 «Про затвердження Положення про технічний паспорт земельної ділянки, яка виставляється на земельні торги», від 11.10.2002р. №1531 «Про експертну грошову оцінку земельних ділянок». Процедурні норми, їх класифікація та визначення, встановлені даним Порядком діють в частині, що не суперечить діючим законодавчим та нормативним актам України.

1.2.     Порядок розроблено з метою узагальнення та вдосконалення процедури набуття права власності або права оренди на земельні ділянки на конкурентних засадах. Порядок визначає процедуру організації та проведення земельних аукціонів щодо продажу земельних ділянок або права оренди на них шляхом проведення аукціонів на території Рівненської області до встановлення законом порядку проведення земельних торгів.

1.3. Визначення основних термінів продажу земельних ділянок або права оренди на них.

Земельна ділянка це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Організатор – орган державної виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, до повноважень якого відповідно до компетенції, визначеної статтею 122 Земельного кодексу України, належить передача земельних ділянок у власність або у користування.

Аукціон з продажу земельної ділянки – форма прилюдного визначення набувача права власності на земельну ділянку, за якою це право визначається за тим із учасників, що запропонував найбільшу ціну за право власності на земельну ділянку.

Аукціон з продажу права оренди земельної ділянки – форма прилюдного визначення набувача права оренди земельної ділянки, за якою це право визначається за тим із учасників, що запропонував найбільшу ціну за право оренди земельної ділянки при встановленому органом державної влади або місцевого самоврядування фіксованому розмірі орендної плати, який не може бути менший мінімального розміру орендної плати та перевищувати максимального розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності згідно Закону України «Про оренду землі». Умови набуття права оренди на земельні ділянки, встановлені Організатором до проведення земельних торгів не можуть змінюватися до набрання чинності договору оренди землі.

Договір купівлі-продажу – договір, за яким продавець зобов’язується передати земельну ділянку у власність покупцеві або укласти з ним договір оренди земельної ділянки на визначених умовах, а покупець зобов’язується прийняти земельну ділянку або право оренди як нематеріальний актив і сплатити за нього певну грошову суму.

Право оренди земельної ділянки – це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Експертна грошова оцінка земельної ділянки або права оренди на неї  – результат визначення вартості земельної ділянки або права оренди на неї оцінювачем (експертом з питань оцінки земель) із застосуванням сукупності підходів, методів та оціночних процедур, що забезпечують збір та аналіз даних, проведення розрахунків і оформлення результатів у вигляді звіту.

Ліцитатор – фізична особа, яка працює в складі Виконавця та безпосередньо проводить аукціонні торги і оголошує вартість продажу та переможця аукціону. В ролі ліцитатора може виступати фахівець з підготовкою та досвідом проведення торгів на підставі відповідного договору.

1.4. Земельні ділянки державної чи комунальної власності або право оренди на них підлягають продажу на конкурентних засадах, крім випадків, встановлених Земельним кодексом України.

1.5. Земельні ділянки, які або право оренди яких підлягають продажу, мають бути вільними від прав на них інших осіб, за винятком певних обмежень (обтяжень) щодо використання земельних ділянок та земельних сервітутів, установлених законом, договором чи рішенням суду.

1.6. З моменту виникнення умов та/або підстав для проведення земельних торгів з продажу земельних ділянок або права оренди на них, земельні ділянки не можуть надаватися в постійне користування, передаватися в оренду, відчужуватися на користь третіх осіб, а також змінювати правовий режим у будь-яких інший спосіб, якщо це призведе до обтяження земельної ділянки чи іншого обмеження прав набувача.

1.7. Земельні торги проводяться у формі аукціону за принципом відкритого засідання аукціонної комісії.

1.8. Організатор проведення земельних торгів забезпечує:

– проведення добору земельних ділянок державної або комунальної власності, передбачених для включення до переліків земельних ділянок або права оренди на них для продажу на земельних торгах;

– складання, затвердження переліків земельних ділянок або права оренди на них для продажу на земельних торгах та оприлюднення в засобах масової інформації та/або шляхом розміщення на офіційній сторінці Організатора в мережі Інтернет;

– розробку землевпорядної, землеоціночної та іншої документації, необхідної для проведення торгів;

– визначення розмірів, умов та порядку сплати реєстраційних та гарантійних внесків;

– встановлення строків проведення торгів, вимог щодо використання земельних ділянок;

– публікацію в засобах масової інформації повідомлень про проведення земельних торгів та про результати торгів;

– розміщення на земельних ділянках рекламних щитів з офіційною інформацією про виставлення на земельні торги земельних ділянок або прав оренди на них;

– прийняття та реєстрацію заяв на участь в земельних торгах;

– надання та облаштування приміщення для прийняття заяв та проведення земельних торгів;

– виготовлення технічних паспортів земельних ділянок;

– виконання інших обов’язків відповідно до цього Порядку.

1.9. Організатор забезпечує рівні умови участі в земельних торгах всіх заявників та дотримання конфіденційності інформації, що міститься в заяві та в документах, що до неї додаються.

1.10. Розробка проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, інших документацій із землеустрою, в тому числі технічних документацій з перенесення меж земельних ділянок в натурі (на місцевість), з нормативної грошової оцінки земельних ділянок та звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок або прав оренди на них, іншої документації, здійснюється суб’єктами господарювання, які мають ліцензії на виконання відповідних робіт за замовленням Організатора.

1.11. Виконавцем земельних торгів (далі – Виконавець) може бути юридична особа, яка має дозвіл (ліцензію) на проведення земельних торгів та уклала відповідний договір на проведення земельних торгів з Організатором. До встановлення процедури та порядку отримання ліцензії на проведення земельних торгів, Виконавцем земельних торгів може бути особа, яка уклала з Організатором торгів відповідний договір. Не допускається визначення вартості послуг Виконавця як частки від стартової ціни або ціни продажу об’єкта торгів.

1.12. При місцевих радах та місцевих державних адміністраціях створюються комісії з проведення аукціонів з продажу земельних ділянок або прав на них. Типове положення про комісії з проведення аукціонів з продажу земельних ділянок або прав на них додається.

1.13. Розрахунки за придбані земельні ділянки або прав на них можуть здійснюватися з розстроченням платежу. Термін розстрочення платежу встановлюється Організатором до початку проведення земельних торгів з урахуванням положень Земельного кодексу України.

1.14. До умов договору купівлі-продажу земельної ділянки або права оренди на неї, придбаної на земельних торгах, включається термін освоєння земельної ділянки.

1.15. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення робіт з проведення аукціонів здійснюється за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

1.16. Відповідальність за підготовку матеріалів, їх повноту та проведення земельних торгів несе Організатор.

Відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених документацією із землеустрою, яка виготовлялася для проведення земельних торгів, несуть розробники цієї документації.

Відповідальність за якість та стан оформлення Технічного паспорта земельної ділянки, яка виставляється на земельні торги, несуть місцеві державні органи земельних ресурсів.

Відповідальність за проведення земельних торгів несе Ліцитатор.

 



Розділ ІІ

Порядок проведення земельних аукціонів

з продажу земельних ділянок або права оренди на них

 

2.1. Підготовка до аукціону

 

2.1.1. Організація проведення аукціону щодо продажу земельної ділянки або права оренди на неї складається з наступних етапів:

    проведення добору земельних ділянок для формування переліку земельних ділянок або права оренди на них, призначених для продажу на земельних аукціонах з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою, регіональних або місцевих правил забудови, маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів використання земельної ділянки;

    формування та затвердження переліку земельних ділянок, які або право оренди яких пропонується винести на аукціон;

    розробка та погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або інших документацій із землеустрою;

    перенесення меж земельних ділянок в натурі (на місцевість), розробка відповідних технічних документацій;

    проведення (визначення) нормативної грошової оцінки, встановлення за її результатами стартової ціни продажу земельних ділянок або розміру річної орендної плати;

    визначення експертної грошової оцінки права оренди земельних ділянок та визначення стартових цін об‘єктів аукціону;

    затвердження проектів відведення або інших проектів землеустрою та стартових цін об’єктів аукціону;

    розробка технічних паспортів земельних ділянок;

    публікація інформаційного повідомлення про проведення аукціону;

    розміщення рекламного щита з офіційною інформацією про виставлення на земельні торги земельної ділянки;

    внесення гарантійних та реєстраційних внесків;

    подання та реєстрація заяв на участь в аукціоні;

    проведення аукціонних торгів та визначення переможців;

    укладення договорів купівлі-продажу земельних ділянок або прав оренди на них;

    проведення остаточних розрахунків;

    виготовлення та видача державних актів на право власності на землю або укладання договорів оренди земельних ділянок.

2.1.2. Перелік земельних ділянок, які або право оренди на них пропонується продати на конкурентних засадах (далі – Перелік), визначається Організатором.

2.1.3. У Переліку зазначається адреса ділянки, орієнтовна площа, цільове призначення (перелік можливих видів цільового призначення) щодо кожного об‘єкта, який передбачається продати.

При визначенні земельних ділянок, право оренди яких планується продати на конкурентних засадах Організатором можуть бути встановлені додаткові умови (критерії) набуття права оренди земельної ділянки, які мають бути оголошені до моменту проведення земельних торгів і не можуть змінюватися протягом чинності договору оренди земельної ділянки.

2.1.4. На підставі затвердженого Переліку розробляються відповідні проекти землеустрою, якими визначається площа, цільове призначення земельних ділянок, їх межі та проводиться експертна грошова оцінка земельних ділянок або прав оренди на них. Замовлення виготовлення та затвердження необхідної землевпорядної та землеоціночної документації проводить Організатор.

Розмір стартової ціни земельної ділянки або права оренди на неї установлюється відповідно до законодавства. 

2.1.5. Вимоги до Технічного паспорта земельної ділянки передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2002р. №648 „Про затвердження Положення про технічний паспорт земельної ділянки, яка виставляється на земельні торги”.

2.1.6. На підставі виготовленого і затвердженого технічного паспорта земельної ділянки, яка виставляється на земельні торги або права оренди на неї, не пізніше, ніж за 30 (тридцять) днів до проведення аукціону, Організатор публікує в друкованому засобі масової інформації, що мають найбільший тираж в населеному пункті або регіоні, де знаходиться земельна ділянка, повідомлення про проведення земельних торгів та організовує розміщення рекламних інформаційних щитів на земельних ділянках, які або право оренди яких передбачається реалізувати на аукціоні.

Повідомлення повинно містити такі відомості:

– місцезнаходження та розміри земельної ділянки;

– умови продажу (власність, оренда);

– цільове призначення земельної ділянки;

– містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки;

– стартова ціна об‘єкта аукціону;

– у випадку продажу права оренди – основні умови, що не можуть змінюватися при передачі в оренду земельної ділянки (термін оренди, розмір орендної платні у відсотках до нормативної грошової оцінки, цільове призначення, тощо);

– розміри гарантійних та реєстраційних внесків;

– реквізити банківського рахунку, відкритого для обслуговування аукціону;

– час та місце проведення аукціонних торгів;

– адресу, номер довідкового телефону та час роботи Організатора.

2.1.7. Для участі в аукціоні особи, які можуть бути покупцями земельних ділянок, відповідно до чинного законодавства України:

– сплачують реєстраційний внесок;

– сплачують гарантійний внесок, обумовлений Організатором торгів, у розмірі 10 (десять) відсотків від стартової ціни об’єкта аукціону на рахунок, відкритий для обслуговування аукціону;

– подають заяву на участь в аукціоні.

2.1.8. У разі наявності документа, який свідчить про сплату реєстраційного внеску, зацікавленій особі видається інформаційний пакет щодо відповідної земельної ділянки.

Інформаційний пакет щодо земельної ділянки повинен містити:

– дані щодо місця розташування, площі та цільового призначення земельної ділянки;

– умови відведення земельної ділянки (власність, оренда);

– план відведення земельної ділянки;

– умови використання земельної ділянки;

– стартову ціну об’єкта аукціону;

– умови проведення аукціону;

– місце, дата і час проведення торгів;

– містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки;

– проект заявки на участь в аукціоні;

– перелік документів та відомостей, які додаються учасником до заявки на участь в аукціоні;

– проект договору купівлі-продажу земельної ділянки або права оренди на неї;

– у випадку продажу права оренди земельної ділянки – проект договору оренди земельної ділянки;

– інші документи (за рішенням Організатора).

2.1.9. Учасник аукціону – фізична особа або уповноважений представник юридичної особи, може брати участь в торгах по тих об’єктах, на які ним подано заяви, сплачено реєстраційний та гарантійний внески.

2.1.10. Для участі в торгах заявник – фізична особа (або її представник) чи уповноважена особа заявника – юридичної особи подає заяву, складену українською мовою (зразок заяви додається).

2.1.11. При прийнятті заяви перевіряється:

      правильність оформлення заяви;

– особа заявника (за документами, поданими заявником або його представником) на відповідність відомостей, вказаних у заяві;

– наявність документів, які засвідчують сплату реєстраційного та гарантійного внесків;

– наявність інших, передбачених цим Порядком, документів та відомостей.

2.1.12. Якщо під час перевірок не виявлено помилок та порушень, у такому разі Організатор:

– в присутності заявника (його представника або уповноваженої особи) реєструє заяву у відомості реєстрації заяв окремо по кожній земельній ділянці. У відомість реєстрації заяв заноситься порядковий номер заяви, дата, прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи або уповноваженого юридичної особи, назва юридичної особи;

– засвідчує заяву підписом та печаткою;

– залишає оформлену заяву і всі документи, надані заявником;

– підписує угоду про умови участі в земельних торгах (згідно з додатком).

2.1.13. Заява не приймається та повертається заявнику разом з поданими документами для переоформлення у випадках:

– виявлення помилок;

– відсутності на момент подання заяви документів, передбачених цим Порядком;

– подання заяви неналежною особою;

– відмови у підписання угоди про участь в аукціоні.

2.1.14. Прийом заяв для участі в аукціоні завершується за 3 (три) робочі дні до дня проведення аукціону.

2.1.15. Особа, яка подала у встановленому порядку заяву на участь в земельних торгах, має право за 2 робочі дні до дня проведення торгів відкликати свою заяву. У випадку якщо особа, яка подала заяву, не з’явилася на земельні торги без поважних причин, сума гарантійного внеску їй не повертається. 

2.1.16. Організатор торгів має право скасувати своє рішення про проведення земельних торгів та повідомити про причину відмови. При цьому сума гарантійних внесків повертається учасникам.

 

Повідомлення про скасування земельних торгів надсилається Організатором земельних торгів усім покупцям, які подали заявки на участь у земельних торгах, не пізніше 7 (семи) днів після прийняття рішення про скасування земельних торгів.

Повідомлення про скасування земельних торгів повинно бути опубліковано не пізніше ніж за десять днів до визначеної дати їх проведення.

 

2.2. Порядок проведення аукціонних торгів

 

2.2.1. Земельна ділянка або право оренди на неї підлягає продажу на аукціоні лише за наявності не менше двох покупців на об’єкт продажу.

2.2.2. Аукціон проводить ліцитатор.

2.2.3. У день проведення аукціону Організатором проводиться реєстрація учасників аукціону. Кожен учасник зобов’язаний пред’явити паспорт та/або доручення на здійснення дій під час аукціону: участь в торгах та підписання протоколу про результати торгів. Після цього учасник отримує табличку з аукціонним номером учасника, яка повертається після закінчення аукціону. Реєстрація починається за одну годину та закінчується за 20 хвилин до початку аукціону. Незареєстровані особи до торгів не допускаються.

2.2.4. Аукціон починається з оголошення ліцитатором правил проведення торгів та штрафних санкцій, що застосовуються до учасників, а також характеристики об’єкта торгів.

2.2.5. Ліцитатор оголошує номер лота, зазначений в інформаційній картці, місце розташування, розмір, цільове призначення та можливі варіанти функціонального використання земельної ділянки, стартову ціну лота, а також інші умови участі в земельних торгах.

2.2.6. Аукціон починається з оголошення ліцитатором стартової ціни одночасно з ударом аукціонного молотка (гонга).

2.2.7. Якщо протягом   трьох  хвилин  після  триразового  оголошення стартової ціни ніхто з учасників не висловив бажання придбати  лот за  ціною,  оголошеною  ліцитатором,  лот  знімається з продажу на цьому аукціоні. Учасникам, які відмовилися придбати лот за  стартовою  ціною, гарантійні внески не повертаються.

2.2.8. У разі коли про готовність придбати лот за стартовою ціною сповістили не менш як два учасники, ліцитатор збільшує стартову ціну або ціну, запропоновану учасником, на розмір кроку аукціону з подальшим послідовним збільшенням ціни.

2.2.9. Значення кроку аукціону встановлюється в розмірі 10 відсотків стартової ціни. Кожна наступна мінімальна надбавка складає не менше 10 (десять) відсотків від попередньої запропонованої вартості лота. Будь-які відхилення від встановлених критеріїв, що можуть виникнути в ході проведення аукціону погоджуються аукціонною комісією з проведення земельних торгів.

2.2.10. Кожен з покупців має право сповіщати про готовність купити лот двома рівноцінними способами: підняти табличку з аукціонним номером, що засвідчує прийняття ціни, запропонованої ліцитатором (прийняття пропозиції ціни без голосу), або без додаткових оголошень підняти табличку і одночасно оголосити свою пропозицію стосовно ціни об’єкта, яка мусить бути більшою, ніж ціна, названа ліцитатором (пропозиція ціни з голосу).

2.2.11. Якщо запропонована учасником ціна перевищує оголошену ліцитатором ціну,  ліцитатор називає номер учасника і повідомляє про його пропозицію.

2.2.12. У разі коли після оголошення запропонованої ліцитатором ціни одночасно декілька учасників піднімають свої таблички з номером (без голосу), ліцитатор називає нову ціну, збільшену на крок аукціону, не оголошуючи номерів учасників до того моменту, коли будь-який з них не оголосить свою ціну.

2.2.13. Якщо при послідовному збільшенні ціни ліцитатором одночасно декілька учасників залишають свої таблички піднятими, ліцитатор у будь-який момент на свій розсуд може запропонувати їм оголосити свою ціну і після першого оголошення  одним з учасників своєї пропозиції назвати номер учасника, що оголосив пропозицію, а також ціну, запропоновану таким учасником, а потім оголосити наступну ціну, збільшену на крок аукціону.

2.2.14. У разі коли два або більше учасників одночасно погодилися з оголошеною ціною, але не погодилися з наступною ціною, збільшеною на крок аукціону, ліцитатор  звертається до аукціонної комісії з пропозицією про зміну умов торгів, або їх зупинення. Якщо ніхто із зазначених учасників не погодиться із збільшенням ціни на умовах, запропонованих аукціонною комісією, ліцитатор зупиняє торги за цим лотом і проводить консультації з аукціонною комісією, після яких торги поновлюються або лот знімається з торгів.

2.2.15. У разі коли протягом трьох хвилин після триразового повторення останньої ціни не буде запропонована вища ціна, ліцитатор закінчує торги за лотом одночасно з ударом аукціонного молотка (гонга) та проголошенням слова “продано”, називає ціну продажу лота, номер переможця торгів і викликає його для підписання протоколу, який ведеться під час аукціону. Переможцем торгів визнається покупець, який запропонував найвищу ціну за лот і аукціонний номер якого ліцитатор назвав останнім.

2.2.16. У протоколі зазначається назва лота, стартова ціна та результати торгів (остаточна ціна продажу, прізвище, ім’я та по батькові або найменування переможця та/або його уповноваженої особи). Протокол підписується переможцем, уповноваженою особою Організатора, ліцитатором, членами аукціонної комісії.

2.2.17. Усі спори (розбіжності) щодо порядку проведення земельного аукціону розв’язуються (врегульовуються) під час його проведення аукціонною комісією та ліцитатором.

2.2.18. Повторний аукціон щодо знятого з продажу лота проводиться не раніше ніж через місяць після проведення попереднього аукціону.

2.2.19. Сума гарантійних внесків повертається всім учасникам аукціону протягом 10 (десяти) банківських днів після закінчення аукціону, крім переможця, якому ці кошти зараховуються у вартість придбаного лота, та осіб, які не виявили бажання придбати об’єкти аукціону за оголошеною стартовою ціною та ціною, збільшеною на один крок.

2.2.20. Під час проведення аукціонних торгів (від моменту їх початку до завершення) не допускається:

 – ведення розмов учасниками торгів та запрошеними особами;

 – втручання будь-яким способом в торги осіб, які не заявлені в торгах по конкретному лоту;

– переміщення по залу торгів без дозволу ліцитатора;

– створення обмежень та перешкоджання доступу засобів масової інформації до земельних торгів;

 – вчинення інших дій, що порушують порядок торгів.

2.2.21. Ліцитатор для усунення порушень та поновлення порядку має право:

– усно попередити учасника торгів чи запрошену особу про усунення порушень, але не більше одного разу за кожний вид порушень;

– стягувати з учасників аукціону штрафи в розмірі 10 відсотків розміру гарантійного внеску, внесеного учасниками, за порушення правил проведення аукціонних торгів;

– вимагати від учасника торгів чи запрошеної особи залишити зал торгів за неодноразове порушення порядку проведення торгів;

– за узгодженням з членами аукціонної комісії не допустити торги по конкретному лоту за порушення, несумісні з подальшим веденням торгів по лоту;

– зупинити торги та оголосити перерву.

2.2.22. Земельні торги визнаються такими, що не відбулися, у разі:

а) відсутності покупців або наявності тільки одного покупця;

б) якщо жоден із покупців не запропонував ціну, вищу за стартову ціну земельної ділянки;

в) якщо з процесі проведення земельних торгів встановлені ознаки того, що існує змова покупців;

г) несплати в установлений термін переможцем земельних торгів належної суми за придбану земельну ділянку.

2.2.23. Сума гарантійного внеску не повертається учасникам торгів у разі:

– визнання учасника торгів переможцем, якому сума гарантійного внеску зараховується до вартості придбаного лота;

– відмови переможця земельних торгів підписати протокол земельних торгів, укласти договір купівлі-продажу лота або включити до договору умови, зазначені в умовах аукціону;

– якщо особа, яка подала заяву на участь в земельних торгах, не з’явилася на земельні торги;

– відмови учасника торгів придбати лот за стартовою ціною та ціною, збільшеною на один крок.

 



Розділ ІІІ.

Оформлення права власності на земельні ділянки

або права оренди на них за результатами аукціону

 

2.3.1. Рішення Організатора про затвердження проектів землеустрою, угода про участь в аукціоні (зразок додається) та протокол аукціону (зразок додається) є необхідними підставами для укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки або права оренди на неї, який посвідчується нотаріально.

2.3.2. Договір купівлі-продажу земельної ділянки або права оренди на неї укладається на протязі 5 (п’яти) робочих днів з дня проведення земельних торгів. Якщо протягом 30 календарних днів переможець торгів не з’явився до Організатора для укладення договору купівлі-продажу, з продавця знімаються зобов’язання продажу земельної ділянки за результатами торгів і торги визнаються такими, що не відбулися.

2.3.3. Договір оренди земельної ділянки укладається не пізніше 3 (трьох місяців) з моменту укладання договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

2.3.4. У разі відмови переможця торгів укласти договір купівлі-продажу земельної ділянки або права оренди на неї, торги по лоту визнаються такими, що не відбулися, а гарантійний внесок переможцю аукціону при цьому не повертається.

2.3.5. Договір купівлі-продажу земельної ділянки або права оренди на неї є підставою для внесення коштів. Кошти повинні бути внесені протягом 10 (десяти) банківських днів з моменту укладення договору купівлі-продажу лота, якщо інше не передбачено угодою про участь в аукціоні або цим договором.

2.3.6. У випадку продажу земельної ділянки або права оренди на неї із розстроченням платежу необхідно враховувати офіційні індекси інфляції.

2.3.7. Документ про оплату або сплату першого внеску (у разі продажу земельної ділянки з розстроченням платежу) є підставою для видачі державного акту на право власності на земельну ділянку та його державної реєстрації.

2.3.8. Договір купівлі-продажу права оренди земельної ділянки та документ про оплату є підставою для укладання договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації.

 

Зразок

 
УГОДА
ПРО УМОВИ УЧАСТІ В ЗЕМЕЛЬНИХ ТОРГАХ
 
____________________________
    (назва населеного пункту)
«____» ________________ 200__р.
 
 
_______________________________________ рада (місцева державна адміністрація) в особі _____________________________________________________________, з однієї сторони, та ______________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові, паспортні дані для фізичної особи, свідоцтво про державну реєстрацію для юридичної особи)
(надалі – Учасник), по лоту №______, з другої сторони, погодились з нижченаведеним.
 
1. Предмет угоди
1.1. Предметом цієї угоди є умови участі в земельних торгах з продажу земельної ділянки або права оренди на неї по лоту №_____.
 
2. Зобов’язання сторін
_______________________________ рада (місцева державна адміністрація) зобов’язується:
2.1. Не пізніше 3-х днів після підписання цієї угоди надати для ознайомлення учаснику торгів Технічний паспорт земельної ділянки по лоту №_____.
2.2. Видати учаснику торгів інформаційний пакет по кожному лоту, з приводу якого особа бажає взяти участь в торгах.
2.3. Після завершення торгів по кожному лоту негайно підписати протокол торгів та не пізніше 5 (п’яти) робочих днів з дня проведення торгів укласти з переможцем торгів Договір купівлі-продажу земельної ділянки або права оренди на неї.
2.4. Забезпечити учасника торгів квитками учасника.
2.5. Забезпечити належні умови проведення торгів.
2.6. Після проведення відповідно до договору купівлі-продажу земельної ділянки або права оренди на неї розрахунків видати Державний акт на право власності на земельну ділянку або укласти договір оренди земельної ділянки.
2.7. Не пізніше 10 (десяти) банківських днів повернути суму гарантійного внеску тим учасникам, які не стали переможцями торгів, крім тих, які не з’явилися на земельні торги або відмовилися придбати земельну ділянку або право оренди за стартовою ціною та збільшеною за один крок. 
 
Учасник торгів зобов’язується:
2.8. Сплатити реєстраційний внесок за участь у земельних торгах.
2.9. Перерахувати на вказаний в цьому договорі рахунок гарантійний внесок по кожному лоту, по якому бажає придбати участь у земельних торгах.
2.10. Додержуватись правил проведення земельних торгів.
2.11. У разі визнання учасника земельних торгів переможцем, негайно підписати протокол земельних торгів та відшкодувати вартість виготовлення необхідної документації для підготовки земельної ділянки або права оренди на неї на земельні торги, яка складає _____________ гривень.
2.12. У разі порушення правил проведення земельних торгів відшкодувати заподіяні збитки.
2.13. Не вступати у попередню змову з іншими учасниками торгів щодо обраного лоту.
 
3. Порядок розрахунків.
3.1. Сума реєстраційного внеску складає один неоподаткований мінімум доходів громадян.
3.2. Учасник земельних торгів не пізніше 3-х банківських днів перераховує на вказаний в цьому договорі розрахунковий рахунок гарантійний внесок в сумі 10 відсотків стартової ціни кожного лоту, який бажає придбати, що складає _________________________________________ гривень.
3.3. Гарантійний внесок, внесений учасником земельних торгів, зараховується до вказаної у Договорі купівлі-продажу ціни продажу земельної ділянки або права оренди на неї, суми коштів, яка підлягає сплаті за придбаний лот.
3.4. Кошти, передбачені в п.п.4.1-4.5 мають бути перераховані на спеціальний рахунок _____________________ ради (державної адміністрації), вказаній у цій угоді.
 
 
4. Відповідальність сторін.
4.1. У разі невиконання чи часткового невиконання взятих на себе зобов’язань, сторони несуть відповідальність, передбачену законодавством України. 
4.2. Якщо учасник-переможець відмовляється від підписання протоколу земельних торгів, то гарантійний внесок йому не повертається а результати торгів по цьому лоту анулюються. 

4.3. На переможця торгів, що ухиляється від укладення договору купівлі-продажу протягом п’яти робочих днів, після проведення торгів, за кожний день прострочення терміну укладення договору, накладаються штрафні санкції в розмірі 1% (одного відсотка) від ціни продажу об’єкта за кожних день прострочення  встановленого терміну. 

4.4. Якщо протягом 30 (тридцяти) календарних днів переможець торгів не з’явився до продавця для укладення договору купівлі-продажу, з Продавця знімаються зобов’язання продажу земельної ділянки за результатами торгів і торги визнаються такими, що не відбулися. Гарантійний внесок переможцю торгів, що ухилився від укладення договору купівлі-продажу, не повертається.

4.5. Учаснику, який підписав цю Угоду і не з’явився на торги або відмовився придбати земельну ділянку або право оренди на неї за стартовою ціною та ціною, збільшеною на один крок, сума гарантійного внеску не повертається і зараховується ______________________ радою (державною адміністрацією) як витрати на підготовку торгів.
 
5. Інші умови
5.1. Ця угода є підставою для участі учасника в торгах, а в разі перемоги, разом з протоколом торгів є підставою для укладення Договору купівлі-продажу земельної ділянки або права оренди на неї.
5.2. Учасник ознайомлений з правилами проведення торгів і пакетом документів, які підписує учасник-переможець торгів, і згоден на даних умовах взяти участь в торгах.
5.3. Сума внесеного гарантійного внеску повертається всім учасникам торгів впродовж 10 
(десяти) банківських днів після його закінчення.
5.4. Сума реєстраційного збору учаснику не повертаються.
5.5. Угода набирає чинності з моменту її підписання і діє до моменту укладення Договору купівлі-продажу лота з переможцем торгів.
5.6. У випадку, коли учасник торгів не став переможцем, ця угода діє до повного виконання сторонами взятих на себе зобов’язань.
5.7. Взаємовідносини сторін, не врегульовані цією Угодою, регулюються чинним законодавством України.
5.8. Спори, що можуть виникати у зв’язку з виконанням цієї угоди вирішуються в судовому порядку, передбаченому чинним законодавством України.
5.9. Ця Угода укладена у двох примірниках, які мають однакову юридичну силу і передаються по одному примірнику кожній із сторін.
 
6. Юридичні адреси та банківські реквізити сторін.

 

рада (державна адміністрація)

___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________

Підпис _____________________________

 

 

м.п.

 

 

 

 

Учасник

____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________ ____________________________________

Підпис _____________________________

 

 

м.п.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 


Зразок
ПРОТОКОЛ ЗЕМЕЛЬНОГО АУКЦІОНУ
Дата проведення аукціону «____» _______________ 200__ року.
Організатор аукціону (Продавець) ________________________________________________
Ліцитатор ______________________________________________________________________ 
Об’єкт та предмет продажу ______________________________________________________________________________
(номер лота, адреса земельної ділянки, її характеристики)
_______________________________________________________________________________
Номер учасника торгів
Найменування учасника
(фізичної, юридичної особи)
Уповноважена особа (за довіреністю, ін документом)
Підтвердження повноважень
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Пропозиції учасників земельних торгів:
 
№ кроку
Запропонована (погоджена) ціна, грн
Номери учасників торгів, що погодилися з ціною
Примітка
Стартова
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Переможець торгів _____________________________________________________________ ______________________________________________________________________________
(повна назва фізичної або юридичної особи)
 
Реєстраційний номер переможця торгів ___________________________________________ 
Ціна продажу об’єкта ______________________________________________________________________________
(сума прописом)
Умови торгів ______________________________________________________________________________
(продаж земельної ділянки або  права оренди – основні умови)
______________________________________________________________________________ 
Застереження: Члени аукціонної комісії та переможець торгів, що засвідчили в даному протоколі своїми підписами його результати, стверджують про відсутність зауважень щодо процедури проведення аукціонних торгів від зацікавлених сторін – учасників торгів та продавця.
Підписи*:
Ліцитатор __________ (________________________________________________________)
(прізвище, ім’я, по батькові)
Замовник __________ (______________________________________________________)
(прізвище, ім’я, по батькові)
Переможець __________ (______________________________________________________)
(прізвище, ім’я, по батькові представника)
Члени комісії:
 
__________ (________________________________________________________)
                                          (прізвище, ім’я, по батькові)
__________ (________________________________________________________)
                                                       (прізвище, ім’я, по батькові)
__________ (________________________________________________________)
                                                       (прізвище, ім’я, по батькові)
__________ (________________________________________________________)
                                                       (прізвище, ім’я, по батькові)



Зразок
 
ЗАЯВА
на участь в земельних торгах
 
 
 
Об’єкт продажу ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________
(земельна ділянка або право оренди на неї, повна адреса, площа, цільове призначення)
_________________________________________________________________________
 
Заявник ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ 
(повна назва фізичної чи юридичної особи паспортні дані або свідоцтво про державну реєстрацію,
________________________________________________________________________ 
ідентифікаційний код, код ЄДРПОУ,  її місце знаходження)
________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ 
 
Умови земельних торгів:
З Умовами і правилами проведення земельних торгів ознайомлений і зобов’язуюсь їх виконувати.
 
Документи:
-          Копія документу про сплату реєстраційного внеску.
-          Копія документу про сплату гарантійного внеску.
-          Перелік номер банківських рахунків, з яких будуть здійснюватись розрахунки на придбаний об’єкт.
-          Нотаріально посвідчені документи, що підтверджує особу (для фізичних осіб): паспортні дані, довідка про присвоєння ідентифікаційного коду).
-          Нотаріально посвідчені правовстановлюючі документи (для юридичної особи): свідоцтво про державну реєстрацію, довідка органів статистики про включення до ЄДРПОУ, установчі документи, довіреність на конкретну особу, уповноважену приймати участь в земельних торгах).
 
 
Прийнято від заявника всього ____ арк.

Заявник

____________________________________ ____________________________________ ____________________________________

Підпис _____________________________

 

 

м.п.

 

 

 

Організатор земельних торгів

____________________________________ ____________________________________ ____________________________________

Підпис _____________________________

 

 

м.п.

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 


Зразок
 
______________________________________РАДА
 
________ сесія   ___________ скликання
 
 
РІШЕННЯ
 
від „____” _______________ 200__р.                                                      №_____                                                                                        
 
 
Про продаж земельних ділянок 
на земельних торгах
 

           

Відповідно до статей 134-139 та Перехідних положень Земельного кодексу України, рішення від „___” ____________ 200__р. №____ „Про затвердження переліку земельних ділянок або права оренди на них, які підлягають продажу на земельних торгах” та рішення Тимчасового порядку продажу земельних ділянок та права оренди на них на них на конкурентних засадах на території Рівненської області, затвердженого рішенням Рівненської обласної ради від „___” ____________ 200__р. №____

ВИРІШИЛА:
 
               1. Затвердити проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок для продажу їх або права оренди на них на земельних торгах згідно з додатком 1.
               2. Затвердити стартові ціни земельних ділянок або права оренди на них згідно з додатком 2. 
3. Затвердити Технічні паспорти земельних ділянок, які або право оренди яких призначені для продажу на земельних торгах.
               4. Продати земельні ділянки або право оренди на них переможцям за результатами проведення земельних торгів.
               5. Передати переможцю торгів з продажу права оренди земельної ділянки, земельну ділянку в оренду строком на ____ років площею ____ га для _________________________________________________________________________
        (цільове призначення земельної ділянки)
_______________________________________________________________________________________
               6. Провести земельні торги у ______________ місяці 200__р.
               7. Доручити ___________________________ голові укласти договори купівлі-продажу земельних ділянок або права оренди на них та заключити договори оренди земельних ділянок.
               8. Контроль за виконання цього рішення покласти на ___________________ голову.
 
___________________ голова                     _______________               (_____________)
                                                                                 (підпис)                                (П.І.П.)


Додаток

З а т в е р д ж е н о

Рішення Рівненської обласної ради

від «___» _____________ 2009 року №___

 

 

 
 
 
 
 
 
 

Типове положення
про комісію з проведення аукціонів з продажу земельних ділянок 
та прав оренди на них
 
 

1. Комісія з проведення аукціонів з продажу земельних ділянок та права оренди на них (далі – аукціонна комісія) створюються на підставі рішення обласної ради                   від __ ____________ 200__ року № ___ „Про Тимчасовий порядок продажу земельних ділянок та права оренди на них із земель державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області”, відповідно до статті 17 Земельного кодексу України, Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні»”, статей 13, 21 Закону України „Про місцеві державні адміністрації”.

2. Аукціонна комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами і дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України та центральних органів виконавчої влади, обласної ради, а також Тимчасовим порядком продажу земельних ділянок та прав на них із земель державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області.

3. Основними завданнями комісії є:

дотримання вимог законодавства при підготовці та проведенні земельних аукціонів;

надання методологічної та консультативної допомоги органам місцевого самоврядування та органам виконавчої влади з питань проведення земельних торгів;

вирішення спорів під час проведення земельних торгів;

вирішення інших питань, пов’язаних з підготовкою та проведення земельних торгів;

складання підсумкового протоколу відкритого засідання аукціонної комісії про визнання переможця торгів.

4. Комісія для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку:

одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію, документи та матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань;

залучати до виконання окремих завдань, участі у вивченні окремих питань провідних фахівців, працівників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування;

брати участь у проведенні земельних торгів, які проводяться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;

підписувати протоколи проведення земельних торгів;

співпрацювати із саморегулюючими організаціями у сфері оцінки земель, утвореними згідно з вимогами чинного законодавства;

інформувати державні органи, органи місцевого самоврядування про стан проведення земельних аукціонів, дотримання вимог законодавства при їх проведенні, вносити пропозиції про повторне виставлення на продаж земельних ділянок або прав оренди на них, зміну умов торгів;

розглядати спори та конфлікти, які виникли під час проведення земельних торгів та приймати рішення про їх припинення;

5. Комісія під час виконання покладених на неї завдань в установленому порядку взаємодіє з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.

6. Комісія утворюється у складі голови, секретаря та членів комісії.

Голова комісії, секретар та члени комісії призначаються розпорядженням голови місцевої державної адміністрації або рішенням органу місцевого самоврядування.

7. Голова комісії здійснює керівництво діяльністю комісії та визначає порядок її роботи, головує на її засіданнях. У разі відсутності голови його обов’язки виконує секретар.

8. Основною організаційною формою роботи комісії є засідання, які проводяться в міру потреби.

Засідання комісії є правомочним, якщо на ньому присутні більше двох третин її складу.

На засідання комісії, в разі потреби, можуть запрошуватися представники центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, саморегулюючих організацій у сфері оцінки земель, підприємств, установ, організацій, провідні фахівці.

9. Рішення комісії приймаються відкритим голосуванням більшістю присутніх на засіданні членів комісії. У випадку рівної кількості голосів, голос голови комісії є вирішальним.

Рішення комісії оформлюється протоколом і підписується головою та секретарем комісії.

10. Організаційне забезпечення діяльності комісії, підготовка матеріалів до її засідань здійснюються органами виконавчої влади, представленими в комісії, відповідно до їх повноважень.