Рекомендації до чергового етапу електронного декларування

Рекомендації суб’єктам декларування до чергового етапу електронного декларування в Україні

Шановні суб’єкти декларування! Нагадуємо, що 01.01.2020 розпочався черговий етап електронного декларування в Україні.

З метою завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні просимо Вас виконати такі дії:

1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі,  повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.

Ця електронна поштова скринька використовуватиметься для направлення Вам повідомлень про збереження чернеток електронних документів, про подання електронних документів до Реєстру, про зміну електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) в Реєстрі тощо.

Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

2. Перевірити термін дії та працездатність Вашого ЕЦП для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифіката сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: «АЦСК».

Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua  і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладенні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав ЕЦП.

Виконавши запропоновані дії, Ви завчасно підготуєтесь до чергового етапу декларування в Україні, чим полегшите собі роботу з Реєстром.

Зберігайте Ваш ключ ЕЦП, пароль від нього, а також адресу електронної поштової скриньки, з якою Ви зареєстровані у Реєстрі, та пароль від неї у захищеному місці.

Також нагадуємо, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції https://nazk.gov.ua у розділі «Декларування» Ви можете ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром, відповідями на поширені питання при роботі з Реєстром та іншими матеріалами з питань електронного декларування.

 У разі виникнення проблем технічного характеру Ви можете звернутись до служби технічної підтримки за тел.: +38(044)200-06-94 або адресою електронної пошти support@nazk.gov.ua, при цьому:

направляйте електронний лист з Вашої персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;

у темі листа зазначайте суть Вашого питання;

у листі необхідно зазначити Ваші П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з Вашою помилкою.

Поширені запитання при роботі

з Єдиним державним реєстром декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстр)

Якщо Ви змінили Ваш кваліфікований електронний підпис (ЕЦП), будь ласка, скористайтесь кнопкою «Я змінив свій особистий ключ» та виконайте зміну Вашого кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) у Реєстрі. Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua/login і скористатись функцією “Я змінив свій особистий ключ”. У полі “Електронна адреса, яка зазначена у Вашому персональному електронному кабінеті” вкажіть електронну адресу, яка зазначена у Вашому персональному електронному кабінеті та натисніть кнопку «Вислати код відновлення». Зайдіть в поштову скриньку та знайдіть лист «Зміна кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) перейдіть за посиланням. Для зміни кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) оберіть Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (АЦСК), оберіть файл особистого ключа та вкажіть пароль від нього, натисніть кнопку “Змінити кваліфікований електронний підпис (ЕЦП)”.

Якщо при вході у персональний кабінет виникла помилка особистого ключа (спробуйте пізніше), будь ласка, перед повторним входом натисніть комбінацію клавіш Ctrl+F5 на клавіатурі.

Якщо при вході у персональний кабінет виникла помилка особистого ключа (невірний пароль чи ключ пошкоджений (24)), будь ласка, переконайтесь, що у полі “Пароль особистого ключа” вказано вірний пароль. Якщо Ви втратили пароль доступу до особистого ключа, будь ласка, зверніться до одного із кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг https://czo.gov.ua/ca-registry та отримайте новий кваліфікований електронний підпис (ЕЦП) після чого виконайте зміну Вашого кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) в Реєстрі, скориставшись функцією “Я змінив свій особистий ключ”.

Якщо при вході у персональний кабінет виникла помилка особистого ключа (сертифікат не знайдено (51)), будь ласка, переконайтеся у правильності вибору кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (АЦСК), який Вам видав кваліфікований електронний підпис (ЕЦП), у полі “Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг (АЦСК)” та повторно здійсніть вхід до Реєстру.

Якщо при вході у персональний кабінет виникла помилка особистого ключа (сертифікат не чинний за строком дії або закінчився строк дії відповідного особистого ключа (52)), будь ласка, зверніться до одного із кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг https://czo.gov.ua/ca-registry та отримайте новий кваліфікований електронний підпис (ЕЦП) після чого виконайте зміну Вашого кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) в Реєстрі, скориставшись функцією “Я змінив свій особистий ключ”

Якщо при вході у персональний кабінет виникла помилка при зчитуванні особистого ключа (Виникла помилка при передачі запиту на сервер ЦСК за протоколом HTTP (5), будь ласка, вимкніть розширення Вашого браузера та змініть налаштування антивірусного програмного забезпечення для забезпечення можливості передачі запитів за протоколом HTTP (5).

Якщо при вході у персональний кабінет виникла помилка при автентифікації користувача (Помилка. Ви не підтвердили email), необхідно увійти до Вашої поштової скриньки, вказаної під час першої авторизації, відкрити лист «Підтвердження реєстрації | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ» та перейти за наведеним у листі посиланням. У разі, якщо Ви не знаходите лист у папці «Вхідні» Вашої поштової скриньки, перевірте папку «Спам».

Якщо при заповненні електронних документів Ви не можете перейти з першого до наступного розділу, будь ласка, скористайтеся останньою версією браузера Google Chrome.

Якщо при заповненні електронних документів у Вас не завантажується розділ або не зберігаються зміни у розділі, будь ласка, видаліть цей розділ за допомогою кнопки «видалити дані цього кроку» та заповніть його з початку.

Якщо у Вас невірно зазначено ПІБ або ІПН у вкладці «Мій профіль» персонального кабінету, будь ласка, отримайте новий кваліфікований електронний підпис (ЕЦП) з вірно внесеними даними, звернувшись до одного із кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг https://czo.gov.ua/ca-registry після чого виконайте зміну Вашого кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) в Реєстрі, скориставшись функцією “Я змінив свій особистий ключ”.

Якщо при заповненні електронних документів Ви не знаєте як вказати серію та номер свідоцтва про народження дитини, будь ласка, вкажіть серію та номер свідоцтва про народження у форматі «1-АА123456» без пробілу в полі «Серія та номер паспорта громадянина України або ID-картка або свідоцтво про народження».

Якщо при заповненні електронних документів Ви виявляєте помилку у кроках 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 «Зазначте право на цей об’єкт», будь ласка, заповніть розділ «ПРАВА НА ЦЕЙ ОБ’ЄКТ», натисніть копку «Додати» та натисніть кнопку «Зберегти об’єкт».

Якщо Ви не знаєте чи подано Вашу декларацію,  будь ласка, перевірте її наявність у публічній частині за посиланням    https://public.nazk.gov.ua, переконайтесь, що в особистому кабінеті вона має статус «Активна» та перевірте вкладку «Мої повідомлення» персонального кабінету.

Щоб подати декларацію необхідно перевірити внесену інформацію та виконати такі дії:

натиснути кнопку «Зберегти чернетку»;

натиснути кнопку «Зберегти декларацію»;

обрати збережену чернетку та натиснути кнопку «Продовжити роботу»;

натиснути кнопку «Подати документ»;

підтвердити ознайомлення з передбаченою законодавством відповідальністю за подання недостовірних відомостей у декларації, поставивши відповідну позначку;

натиснути кнопку «Перейти на соторінку накладання кваліфікованого електронного підпису»;

натиснути кнопку «Подати декларацію».

Якщо на Вашу поштову скриньку не надходять повідомлення про збереження чернетки, подання декларації, зміну кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) у Реєстрі тощо, перевірте папку «Спам» Вашої поштової скриньки, перевірте правильність зазначення адреси електронної поштової скриньки у вкладці «Мій профіль» персонального кабінету, зверніться до адміністратора Вашої електронної поштової скриньки.

Якщо у Вас виникли питання при заповненні електронних документів, будь ласка, ознайомтесь з роз’ясненнями щодо заповнення електронних декларацій за посиланням
https://nazk.gov.ua/uk/departament-perevirky-deklaratsij-ta-monitoryngu-sposobu-zhyttya/metodychni-rekomendatsiyi-sub-yektam-deklaruvannya/h

Якщо у Вас виникли питання технічного характеру, будь ласка, зверніться до служби технічної підтримки, направивши лист на електронну поштову скриньку support@nazk.gov.ua, зазначивши при цьому назву помилки, Ваші ПІБ, ІПН, або зателефонуйте до служби технічної підтримки за номером +38(044)200-06-94.

Для ознайомлення з рекомендаціями при роботі з Реєстром, будь ласка, перейдіть за посиланням 
https://nazk.gov.ua/uk/departament-perevirky-deklaratsij-ta-monitoryngu-sposobu-zhyttya/rekomendatsiyi-pry-roboti-z-yedrd/

Що необхідно зробити декларанту

По-перше, перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

По-друге, перевірити термін дії та працездатність Вашого кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) для роботи з Реєстром. Для отримання інформації про термін дії кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) необхідно завантажити посилений сертифікат особистого кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) з веб-сайту кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (АЦСК), в якому був отриманий кваліфікований електронний підпис (ЕЦП). Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП). Якщо термін дії сертифікату сплинув, скористатись кваліфікованим електронним підписом (ЕЦП) неможливо, тому необхідно звернутись до одного із кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг https://czo.gov.ua/ca-registry та отримати новий кваліфікований електронний підпис (ЕЦП).

Після отримання нового кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) необхідно
необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua/login і скористатись
функцією “Я змінив свій особистий ключ”. У полі “Електронна адреса, яка зазначена у Вашому персональному електронному кабінеті” вкажіть електронну адресу, яка зазначена у Вашому персональному електронному кабінеті та натисніть кнопку «Вислати код відновлення». Зайдіть в поштову скриньку та знайдіть лист «Зміна кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) перейдіть за посиланням. Для зміни кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП) оберіть Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг (АЦСК), оберіть файл особистого ключа та вкажіть пароль від нього, натисніть кнопку “Змінити кваліфікований електронний підпис (ЕЦП)”.

Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд поданої заявки.
Заявки розглядаються адміністраторами системи Реєстру не пізніше наступного робочого дня після отримання такої заявки

 Радимо скористатись рекомендаціями щодо роботи з Реєстром та роз’ясненнями щодо заповнення форми е-декларації або ж відповідями на найчастіші запитання.

Важливі зміни в декларуванні з 01.01.2020

Паспортні дані – зазначати номер ID-паспорта, при його відсутності номер паспорта громадянина України старого зразка.

Код з Єдиного демографічного реєстру – зазначається з ID-паспорта або із закордонного паспорта нового зразку (біометричний). Початковим значенням даного коду є дата народження особи.

Банківські рахунки – зазначаються усі відкриті рахунки незалежно від наявності на них коштів.

В пункті тип рахунку зазначати:

“поточний” – рахунки щодо отримання зарплати і кредити;

“депозитний” – рахунки щодо скарбнички та депозити.

Подати виправлену декларацію збільшено можливість до трьох разів протягом 7 днів з дня подання декларації.

Важливо! Кешбек, криптовалюта, соціальні виплати, аліменти, монетизовані субсидії та інші будь-які доходи від 1 гривні вказувати в розділі “Доходи та подарунки”.

Майно зазначається не лише у випадку власності чи користування станом на 31.12.2019, а і у випадках коли воно перебувало у власності чи користуванні строком 183 дні та більше протягом року.