dsc_0216

ПРЕС-РЕЛІЗ

Про роботу державної землевпорядної служби області за 2012 рік, виконання Регіональної програми розвитку земельних відносин у Рівненській області та заходи щодо забезпечення виконання завдань органів державної влади з питань реформування земельних відносин у 2013 році.

Діяльність територіальних органів земельних ресурсів Рівненської області у 2012 році спрямовувалась на реалізацію пріоритетів, визначених Програмою економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», стратегічними цілями діяльності Держземагентства України. Основні з них – створення Державного земельного кадастру, як сучасної цілком автоматизованої електронної системи, запуск в економічний обіг земель сільськогосподарського призначення, консолідація земель у великі інвестиційно-привабливі масиви, розмежування земель державної та комунальної власності, проведення нормативної грошової оцінки земель.

Внаслідок реалізації Регіональної програми розвитку земельних відносин у Рівненській області від використання земельних ресурсів до державного та місцевих бюджетів за 2012 рік надійшло 163,5 млн. гривень, що на 30,0 млн.грн. (в 1,2 рази більше), ніж у 2011 році. Значне збільшення надходження коштів до бюджетів усіх рівнів забезпечено від орендної плати фізичними та юридичними особами за користування земельними ділянками, відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, земельного податку.

Для забезпечення конституційних прав громадян області на землю прийнято від фізичних та юридичних осіб 165,8 тис. заяв на надання адміністративних послуг, пов’язаних з реалізацією права власності на землю, що вдвічі більше ніж у 2011 році. За цей період в області видано 50,3 тис. державних актів на землю, що в 1,4 рази більше, ніж у 2011 році, а реєстрація договорів оренди земельних ділянок за цей же період зросла в 1,5 рази.

Набули подальшого розвитку позитивні тенденції з організації та розвитку ринку земель. За 2012 рік на території області продано 241 земельну ділянку несільськогосподарського призначення та прав оренди на них загальною площею 197,7 га, внаслідок продажу до державного та місцевих бюджетів області надійшло 19,4 млн.грн.

План щодо проведення повторної нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Рівненської області у 2012 році виконано на 120%, її проведено по 135 населених пунктах. Ці роботи профінансовано повністю за рахунок коштів місцевих бюджетів у сумі 619,71 тис.грн.    

У 2012 році на території області укладено 94,7 тис. договорів оренди із 224,7 тис. власників права на земельну частку (пай). Виплата орендної плати агроформуваннями за минулий рік склала по області 140,2 млн.грн. що в 1,7 рази більше, ніж у 2011 році. Виплачено кошти 97,9 % до укладених договорів. Середня плата за 1 га збільшилася на 258,7 грн. і становить 621,3 грн. (у 2010 році – 308,1 грн., 2011 – 364,7 грн.). Область по розміру орендної плати 1 га займає 6 місце в Україні.

Здійснено заходи з охорони земель на суму 990 тис. грн., що на 40 тис. грн. більше ніж в минулому році. Із місцевих бюджетів на заходи з охорони земель використано 690 тис. грн., в тому числі за кошти від втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва – 161тис. грн..

Пріоритети роботи Головного управління Держземагентства у Рівненській області на 2013 рік:

  1. Впровадження прозорих механізмів надання відомостей Державного земельного кадастру, підвищення ефективності захисту інформації з обмеженим доступом та інформаційне наповнення Державного земельного кадастру.
  2. Проведення повторної нормативної грошової оцінки земель населених пунктів.
  3. Забезпечення функціонування Регіонального та місцевих фондів документації із землеустрою.
  4. Проведення інвентаризації земель.
  5. Інформаційний супровід у регіональних ЗМІ заходів, які проводитимуться Держземагентством України щодо створення ефективного механізму обігу земель сільськогосподарськогопризначення.
  6. Контроль за якістю виконання робіт із землеустрою.
  7. Організаційний супровід виготовлення схем землеустрою та техніко–економічного обґрунтування використання та охорони земель, проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь.